Volta - koń, konie, jeździectwo, jazda konna
koń, konie, jeździec, jeździectwo, jazda konna

koń, konie, jazda konna, jeździectwo, portal jeździecki, jazdy konne

szukaj:
Menu głównekonie
konie
konie
Działy
konie
konie
Końskie motto: konie
konie
konie
Najczęściej czytane
konie
konie
Baileys - alimentos para cavalos
konie
konie
agrogora.swf
konie
konie
arch.voltahorse.pl
konie
konie
konie

Komentarze do ""Tomasz Lis na żywo""
konny, końskie

Lis - 2008-11-18 18:27:17
To bardzo chwalebne ze osoba oficjalna zajmuje stanowisko w takiej sprawie. A co do etyki dziennikarskiej to...... no cóż.......
autor: Magda 
bardzo zacnie - 2008-11-18 22:17:58
Tak bardzo chwalebne, ida w zaparte a wszystko jest nagrane. Juz to widze jak wytaczaja sprawe
autor: Albercik 
A jednak będzie sprawa - 2008-11-18 23:02:28
ALbercik najwyraźniej wierzy święcie w to, co usłyszy i zobaczy w TV, zupełnie jak moja babcia. A prawda jest taka, że media elektroniczne pozwalają na nieograniczoną manipulację treścią - obrazem, dzwiękiem i tekstem. Akurat tak się składa że brałem udział w tej paradzie i zapewniam, że żaden z tych koni nie miał iść na rzeź, a tym bardziej tam nie trafił. Szkoda, że TVP podbija sobie oglądalność sprzedawaniem taniej i niesprawdzonej sensacji, która zaszkodzi całemu środowisku, jak kraj długi i szeroki. Trzeba być mocno ograniczonym by tego nie dostrzegać. Niestety w tym przypadku źle trafili - albo redakcja TVP do odszczeka i przeprosi, albo zajmie się nimi prokurator. Najlepszy dowód że już TV wie że walnęła gafę bo jutrzejszą emisję w TV Polonia odwołali.
autor: Sepet 
Dziennikarska "rzetelność". - 2008-11-19 00:39:58
Oczekiwanie od red. Lisa czy jego kolegów, tego, że będą rzetelni i bezstronni to doprawdy dziecięca naiwność. Lepiej jednakże być naiwnym - niż prostytuować się intelektualnie, jak to czyni dziennikarska brać w znaczącej większości.
autor: Nestor 
Program TV - 2008-11-19 08:30:59
Zgadzam się z tym iż może akurat konie które brały udział w obchodach święta 11 listopada nie trafią na rzeź teraz( aczkolwiek jest to możliwe w przyszłości - okrutna rzeczywistość Polski) ale na Boga, czy widzieliście co oni pokazywali. Myślę że mało było osób bez łez w oczach. Codziennie wiele młodych, zdrowych i starszych koni trafia na hak, a za co, za to że służyły człowiekowi a on wydaje na nie wyrok jak na rzecz, która jest mu nie potrzebna. żyjemy niby w XXI wieku ale dla mnie to śreniowiecze, jak można być tak orutnym dla naszych przyjaciół. Bardzo się cieszę że ten program został wyemitowany i nie sądzę żę wszystko w nim było nieprawdą. Mam nadzieję że w wielu ludziach program wzbudzi wiele refleksji i przemyśleń...
autor: Nana 
nie zgadzam się - 2008-11-19 09:52:51
Klacz,którą tam na miejscu kupiłam,przyjechała z 'Ułanami" i była przez właściciela-także w reportażu-wymieniana jako idąca do rzeźni! To tyle w kwestii mojego komentarza!
autor: Nabywca 
nie jest dobrze - 2008-11-19 11:43:05
Możliwe, że w reportażu pojawiły się pewne nieścisłości, ale FAKTEM jest, że warunki w jakich transportowane są konie są nadal tragiczne. I niestety żadne ,z wymienionych przez oburzonego autora, przepisów nie są w stanie tego powstrzymać. Zrozumieć mogę jego reakcję obronną w stosunku do osób rzekomo niesłusznie pomówionych. Natomiast niepojęta jest dla mnie naiwna wiara w to, że koniom dzieje się lepiej. Niedobrze, jeśli to prawda, że niewinne osoby zostały negatywnie w materiale zaprezentowane. Bardzo dobrze, że taki materiał został w ogóle wyemitowany. Może kiedyś ludzie jednak zrozumieją, że zwierzęta też czują...
autor: Marta 
Do Nana'y - 2008-11-19 11:56:30
Takie przedstawianie spraw - tj. łączenie tradycji ułańskiej, odzyskania niepodległości z oddawaniem koni na rzeź ma u widza wytworzyć i zakodować w jego umyśle negatywne skojarzenie - że wszystko, co polskie jest brudne i złe i śmierdzi. Może redaktor Lis powinien pokazać Ciebie, a potem zrobić przebitkę z rzeźni końskiej - no, bo przecież nie da się wykluczyć, że Twój koń, jeżeli go masz trafi do rzeźni - a jak go nie masz, to przecież możesz mieć.
autor: Nestor 
To samo do Marty... - 2008-11-19 12:00:01
Redaktor Lis mógł pokazać Ciebie, albo osobę Tobie bliską, jak "bawi się w koniki" - a potem dokomentować: "... a tak to się kończy..." i widoczek z rzeźni. Miło by było i prawdziwie?
autor: Nestor 
Lis-c.d. - 2008-11-19 12:44:56
Że nie wspomne o tym ze te tragiczne poniekąd materiały z transportów koni są często pokazywane w kółko te same i wcale nie jestem pewna że są one aktualne bo wiele fundacji posługuje się tymi samymi zdjęciami i filmami od lat-sceny i ujęcia często się powtarzają......
autor: Magda 
to nie jest manipulacja - 2008-11-19 13:23:01
Ponad wszelką wątpliwośc ten materiał nie jest manipulacją. Ani odnośnie fragmentu nagranego ukrytą kamerą ani odnośnie tego, że konie z parady trafiły na rzeź (powiedziano przecież wyraźnie, że zostały wykupine wiec zdjecia z transporów nie mogą się do nich odnosić).
autor: Agata 
- - 2008-11-19 16:34:01
a niby co sie dzieje z panstwowymi konmi ktore przestaja byc potrzebne? nie oszukujmy sie, ze chociazby w SO staruszki maja piekne dozywocie na zielonych lakach. Ktos je wykupi to maja szczescie, pozostale czeka przerobienie na karme dla lisow. Jesli nie tyczy sie to Bolecina, to tyczy sie wielu innych miejsc. Moze reporterzy wybrali zly przyklad, ale nie jest to wziete z kosmosu, nie zapierajmy sie ze taki problem nie istnieje! Wake up!
autor: ner 
manipulacja - 2008-11-19 19:19:49
Pokazywane materiały z transportów to wczesne lata 90te, stary i nieaktualny dawno materiał. Nie po to fundacje walczą o POPRAWĘ WARUNKÓW w transportach (bo o zakazie nie ma mowy), aby jakiś Lis czy inny zwierzak montował później archiwalne materiały... Jak to inaczej nazwać, jeśli nie manipulacją. Jakby np. M. Robertsa , P. Parellego, pokazano w takim kontekście to myślicie, że ktoś by uwierzył?
autor: Gaga 
tv - 2008-11-19 19:55:34
Poczekajmy az sprawa trafi do sadu to sie okaze czy to manipulacja. lis jaki jest taki jest ale nie podlozylby sie z byle jakim materialem.
autor: W sądzie 
pozyjemy zobaczymy - 2008-11-19 19:59:23
W tej sprawie zobaczycie jeszcze pare ciekawych watkow a jak sie skonczy to sie ulani zapadna pod ziemie ze wstydu.
autor: Handelek 
do Handelek - 2008-11-19 23:00:57
mam wrażenie że ty wydałes wyrok PRZED sądem.....
autor: Magda 
jasne - 2008-11-19 23:10:57
ciekawe - mam takie samo wrazenie co do osob ktore twierdza ze material byl zmanipulowany - nie widza nic o sprawie ale wiedza ze byl zmanipulowany. tozto wydawanie wyrokow PRZED sadem.
autor: Handelek 
raport NIK - 2008-11-20 00:09:27
Gazeta Wyborcza 09/02/2005 NIK o prawach zwierząt w rzeźniach 15 proc. zwierząt rzeźnych zabija się w Polsce poza kontrolą, a w większości rzeźni w Polsce łamie się przepisy dotyczące uboju - wynika z kontroli NIK. Przypadki oprawiania żywych jeszcze zwierząt mogą nie być rzadkością. Kontrolę NIK przeprowadziła w lecie zeszłego roku. Okazało się, że w blisko 60 proc. rzeźni łamie się przepisy o humanitarnym uboju. Oprócz brudu i bałaganu stwierdzono niesprawne urządzenia do przytrzymywania zwierząt. Jeśli zwierzę jest źle unieruchomione, to nie można go dobrze ogłuszyć. Zwierzęta są źle głuszone także dlatego, że aparaty są niesprawne, a ubojowcy nie przeszkoleni. W efekcie wykrwawia się przytomne zwierzęta i jest duże ryzyko, że do oprawiania trafia żywe zwierzę - jak to było w rzeźni w Żelistrzewie koło Pucka, gdzie wrzucono żywą świnię do oparzarki. Właśnie trwa proces przeciw rzeźnikom. Poza tym powszechne jest zabijanie zwierząt w obecności innych, czekających na rzeź. W raporcie NIK są przykłady rzeźni łamiących przepisy. W Kcyni zwierzęta czekające na ubój widzą zarzynane, wykrwawianie odbywa się na leżąco [wbrew przepisom, bo krew za wolno schodzi i zwierzę może odzyskać przytomność], ubój nienadzorowany przez weterynarza, mięso niebadane. W Lubiewie zwierzęta widzą zarzynanie, a urządzenie do głuszenia nie ma widocznej dla ubojowca sygnalizacji, że zwierzę dostało właściwą dawkę prądu. W dodatku ubojowcy przykładają je w niewłaściwym miejscu. Nie umieją też właściwie przeciąć tętnicy zwierzęcia. W Tucznie zwierzęta zabija się w magazynie żywca. W Rożniatach pracownicy nieprawidłowo przykładają urządzenie do ogłuszania i za krótko je trzymają. Do wykrwawiania idą zwierzęta półprzytomne. W Grochowiskach to samo: zwierzęta niedogłuszane, narzędzia do głuszenia bez okresowej kontroli sprawności, ubojowiec nieprzeszkolony, legitymuje się tylko świadectwem ze szkoły podstawowej. NIK ujawniła też, że aż w 55 proc. rzeźni inspekcja weterynaryjna nie wywiązała się ze swego obowiązku kontrolowania. Lekarze weterynarii, którym inspekcja zleca kontrolę, nie pilnują uboju i nierzetelnie prowadzą dokumentację. Do tego stopnia, że ok. 15 proc. zwierząt rzeźnych zabija się w Polsce poza kontrolą. Ta liczba wynika z porównania ewidencji zwierząt w sprawozdaniach inspekcji z danymi GUS o ilości mięsa niepochodzącego z importu. W 2003 roku mięso z 4 mln 376 tys. zwierząt niezidentyfikowanych, a więc najprawdopodobniej niezbadanych, trafiło na rynek. W tym było ok. 400 tys. krów i cieląt niezbadanych m.in. na BSE i ok. 3 mln świń niezbadanych na obecność pasożytów. NIK nie skierowała jednak doniesień do prokuratury w sprawie niewłaściwego nadzoru nad rzeźniami. - Całość raportu pokontrolnego przekażemy prokuratorowi generalnemu, który wyciągnie z niego odpowiednie wnioski - powiedział "Gazecie" wiceprezes NIK Zbigniew Wesołowski. Raport stwierdza, że jedną z przyczyn niewłaściwej kontroli jest powszechne zlecanie jej przez inspekcję lekarzom weterynarii wolnej praktyki, których nie można pociągnąć do odpowiedzialności karnej za niedopełnienie obowiązków. Dlatego jednym z wniosków, jakie NIK skierowała do ministra rolnictwa i głównego lekarza weterynarii, jest ograniczenie zlecania kontroli prywatnym weterynarzom. Inny wniosek to nawiązanie współpracy z organizacjami pozarządowymi zajmującymi się ochroną zwierząt. W raporcie podkreśla się, że to dzięki nim ujawniono wiele przypadków łamania ustawy o ochronie zwierząt. Tymczasem organizacje skarżą się, że ich sygnały są najczęściej ignorowane przez inspekcję. Od kilku lat bezskutecznie zabiegają o zawarcie z szefem inspekcji - głównym lekarzem weterynarii - porozumienia o współpracy, którą przewiduje ustawa o ochronie zwierząt. Dziś mają się z nim spotkać w tej sprawie. Ta sama kontrola NIK ujawniła też masowe naruszanie ustawy o ochronie zwierząt w transporcie, na targowiskach i spędach. Ewa Siedlecka serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34317,2542065.html
autor: Agata 
Przeprosiny od TVP - 2008-11-20 01:07:47
Ponieważ protesty dotyczące treści i rzetelności prezentowanego w programie p. Lisa były bardzo powszechne i liczne, TVP2 zdecydowała się na wycofanie emisji tego materiału w TV Polonia oraz Internecie oraz wystosowała do Szwadronu Niepołomice, na ręce jego Dowódcy Jana Znamca następujące przeprosiny: Szanowny Panie Wszyscy z uwaga przeczytalismy przesłane nam maile. Temat jest bulwersujący. Emitując materiał, jak wczesniej napisałam nie było naszym zamiarem obrazic kogokolwiek.Przykro nam bardzo, że felieton osiągnął wręcz odwrotny skutek od zamierzonego i spowodował niezasłuzone ataki na Pana środowisko. Materiał filmowy został juz wycofany z emisji powtórkowej. Jeszcze raz przepraszamy. Mimo wszystko mam nadzieję, że wyemitowany materiał nie przyczyni sie do zdezawuowania zasług i dorobku Pana Środowiska oraz znaczenia Koni. Z powazaniem Krystyna Bystrosz - Producent programu "Tomasz Lis na Zywo" Natomiast odnośnie wątpliwości: istnieje zasadnicza różnica pomiędzy użyciem wysokości ceny rzeźnej jako punktu odniesienia do ceny sprzedaży konia (czyni się to dość często), a oddaniem konia na rzeź. Jeśli ktoś tego nie pojmuje to zasługuje na współczucie. Pozdrawiam Mikołaj Rey
autor: Sepet 
Przeprosili, ale... - 2008-11-20 08:15:13
Chociaż tyle. Ładnie się zachowali że przeprosili ale co zostało powiedziane tego już sie nie cofnie. Nawet gdyby umieszczono jakieś sprostowanie to podobno wg. statystyk sprosowanie trafia do ok. 30% ludzi. Dziennikarz to jednak odpowiedzialność.
autor: Zdzich 
Do: Agata - 2008-11-20 09:20:52
1. W przypadku, gdy w grę wchodzi fundacja Viva (a tu wchodzi) nigdy nie ma pewności, czy sprzedający rzeczywiście miał zamiar oddać konie do uboju - czy też posługuje się fundacją w celu uzyskania lepszej ceny. 2. Nie istnieje żaden dowód, ani domniemanie, że konie wymienione w programie p. Lisa miały być transportowane w złych warunkach, czy pozbawione życia w takowych. 3. W związku z powyższym dobór materiału do programu i zawarte w nim sugestie stanowią intelektualne nadużycie. Fundacja Viva na swojej stronie sprzedaje - i jak sądzę poleca publikację niejakiego Petera Singera (w dniu dzisiejszym ta publikacja znikła ze sklepu Vivy) - zwolennika eutanazji - ale nie zwierząt, a ludzi. Jest też inna ciekawa - "The China study" - ale wbrew oczekiwaniom, nie jest o jedzeniu psów - bo to zagadnienie Vivy nie interesuje. Viva pyta Polaków: czy zjadłbyś swojego psa? Chińczyków o to nie pyta - zapewne uznając, że są uodpornieni na lewackie dogmaty, a pies jest smaczny i zdrowy, ale tam, nie tu. Konie na ubój wyjeżdżają dziesiątkami tysięcy do cywilizowanej Europy - ale niektórym to Polska śmierdzi, a ludzie tutaj mają czarne podniebienia - a w Ojropie "zawsze sucho, zawsze pewnie".
autor: Nestor 
przeprosili? - 2008-11-20 09:48:06
tvp przeprosila ale nie napisala ze material jest zmanipulowany - nie napisali ze czlonkowie pulku nie sprzedawani koni na rzez. wycofali material do czasu wyjasnienia sprawy przez prawnikow - Wasza radosc jest przedwczesna. zeby nie bylo watpliwosci - przeciez nikt nie mowi ze wszystkie konie ida na rzez a ze czesc koni idzie na rzez. rozumiem oburzenie ale jesli faktycznie kilka osob w pulku wiedzialo o sprawie to oni ponosza cala odpowiedzialnosc
autor: Dzisiaj 
Do: Dzisiaj - 2008-11-20 11:46:48
Dlaczego red. Lis nie pokaże prominentnych polityków PSL, którzy setkami oddają świnie na rzeź? Albo polityków Platformy, jak zajadają się krwistymi befsztykami? Szkoda, że bracia Kaczyńscy nie hodują świń, byłoby o czym pisać i filmować. Rozumiem, że zarówno red. Lis jak i Viva zrobiły badanie runku i uznali, że powiązanie tematu rzeźnickiego z wątkiem patriotycznym pozwoli zrealizować "targety" - tyle, że tego właśnie uczą na "dziennikarstwie" - a psychologowie nazywają manipulacją.
autor: Nestor 
Rzeczywistość - 2008-11-20 23:52:39
Dobrze by było aby temat koni rzeźnych poruszyć w programie pana Lisa celem uzupełnienia i wyjaśnienia, z jednej strony przedstawiciele PZHK z drugiej fundacji. Rzeczywiście kiedyś sytuacja koni rzeźnych w Polsce była tragiczna, wiem bo parę lat temu widziałam na własne oczy co za sprawą handlarzy (podkreślam - handlarzy) działo się na targach z końmi. Dziś dzięki akcjom miłośników zwierząt i nagłośnienia sprawy takich scen już się nie widuje. Ale ciągle pokutuje mit, że to konie rzeźne są najgorzej traktowane, podstawia się filmy z zachodu i robi z tego sensację, a tak nie jest. Bo co powiedzieć o wykorzystywanych do maximum koniach szkółkowych, często o głodzie i chłodzie, - o koniach sportowych faszerowanych sterydami, tak się dzieje na całym świecie. Często ten ,,chłopski'' koń - mimo, iż może wcześniej niż pozostałe trafi na rzeź ma przynajmniej pod dostatkiem jedzenia i ciepłą stajnię. Jest to dużo większy problem, denerwują mnie akcje wykupu koni z rzeźni, bo najczęściej wykupywane są konie modnych ras, konie na których można jeszcze zarobić lub wykorzystać. Organizacje takie graja na emocjach ludzi, dlaczego skoro tak im zależy na dobru koni nie zajmą się promocją i popularyzacja koni w Polsce, np. zimnokrwistych, im więcej ludzi zacznie je wykorzystywać w inny sposób to mniej pójdzie na rzeź. Obecnie mamy w Polsce trudną sytuacje ze zbytem koni, jest bardzo dużo koni, których ciężko sprzedać, jedynym odbiorcą tzw,, niemodnych'' koni jest handlarz i płaci tyle ile chce bo nikt inny nie kupi. Druga sprawa to ekonomia, na rynku ,,,dostawców koni rzeźnych'' w Europie istnieje też konkurencja, i jest oczywiste o co chodzi. Nie chce nikogo urazić, ale moim zdaniem, akcje pewnych fundacji czy organizacji w zakresie wykupu koni to żenada, dziecięce podejście do sprawy.
autor: Justin 


Komentarze zablokowane

konie
Kalendarz
konie
konie
Galeria
konie
konie
  konie

koń, konie, jeździec, jeździectwo, jazda konna

Copyright (C) Volta 2008
koń, konie, jazda konna, jeździectwo - KONIEczny portal jeździecki
œwiat koni, koński targ  

Volta nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi użytkowników.

VOLTA - koń, konie, jazda konna, jeździectwo - KONIEczny portal jeździecki
koń, konie, jazda konna, jeździectwo
[Fri, 20 Oct 2017 03:24:08 +0200] 0.016 s